Content: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Background: Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Pattern: Blank Waves Notes Sharp Wood Rockface Leather Honey Vertical Triangles
Welcome to minimaniak.com

Rejestrując się otrzymujesz dostęp do wielu korzyści.
Każda rejestracja i logowanie daje ci możliwość dostępu do strony poprzez własny profil.
Masz możliwość założenia swojego indywidualnego profilu, zdobywanie punktów reputacji, które zostaną wynagrodzone oraz komunikować się z innymi za pomocą osobistej skrzynki. Ta wiadomość zostanie usunięta po rejestracji.

Lookee94

Błąd spalania stukowego

22 postów w tym temacie

Witam. 

Kilka dni temu w końcu udało mi się zakupić nową pompę wysokiego ciśnienia. Od razu miniak odżył. W sumie to pierwszy raz poczułem te 175 koni.. jednak co by nie było zbyt pięknie. Już dwa razy wywaliło błąd spalania stukowego, bodajże na 2 i 4 cylindrze. Czym to może być spowodowane? Gdzie szukać przyczyny? 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Poprawka, znalazłem zdjęcie z błędami. To był jednak 2 i 3 cylinder.

IMG_20170321_182427.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakie paliwo ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

95.. z tego co patrzyłem to niby można na takim jeździć ale zaleje z ciekawości 98 i zobaczymy czy coś się poprawi

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie można jeździć na 95

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

 Czyli jak to dokładnie jest.Można jezdzić na 95 czy tylko 98  ,jakie są zalecenia MINI.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego co pamiętam to w instrukcji było że można na 95 ale jak to w praktyce jest to nie znam się ;p

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tez nie wiem jak jest w instrukcji - chociaż czytałem 😂

Ale  jeśli chodzi o MINI i o wątpliwa jakość paliwa w PL - zawsze leje 98 

jakos sobie w głowie zakodowalem ze tego paliwa raczej nie tykają  😉

 

Nawet do skutera marki JUNAK 125 cm3 😂 Leje 98 

 

 

ile zaoszczędzisz jeżdżąc na gorszym paliwie ?  Pewnie jakieś grosze 

należy sobie zadać raczej pytanie ile zyskam ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Heh, to ja z kolei mam zakodowane że 98 to takie drogie i luksusowe jest. Jak to sobie przeliczyłem to nawet mnie ( biednego studenta) będzie w miarę stać na 98 bo na pełnym baku ( co często się nie zdarza :D ) wychodzi aż 10 zł różnicy. Z drugiej strony jak tankuje za 50 zł to boli tak samo ;p różnicy w litrach jakiejś dużej nie ma a ponoć ma mniej palić. To akurat sprawdzę niebawem :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli wychodzi ze 98 i BASTA.:)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O ile to będzie rozwiązaniem problemu.. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napisano (edytowane)

A ja do swojego z uwagi na  zrobiony program leje VPower Racing 100 . Owszem cena tej benzynki kosmiczna , ale auto pracuje perfekt . Miałem co prawda problem z wypadaniem zaplonu na jednym cylindrze , ale powodem okazała się jedna ze świec - ukruszona porcelana przy elektrodzie. Profilaktycznie wczesniej kupiłem nowe świece i cewki co okazało się zbędnym wydatkiem( piszę o cewkach )  , ale za to teraz wiem , że ze tej strony nie bedzie problemów. 

Edytowane przez bodek1
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Akurat do strojenia powinno się lać jak najwięcej oktanów co już niekoniecznie ma przełożenie na codzienną eksploatację ;) i to się tyczy każdego auta 

Godzinę temu, BeMoL napisał:

 

3 minuty temu, bodek1 napisał:

A ja do swojego z uwagi na  zrobiony program leje VPower Racing 100 . Owszem cena tej benzynki kosmiczna , ale auto pracuje perfekt . Miałem co prawda problem z wypadaniem zaplonu na jednym cylindrze , ale powodem okazała się jedna ze świec - ukruszona porcelana przy elektrodzie. Profilaktycznie wczesniej kupiłem nowe świece i cewki co okazało się zbędnym wydatkiem , ale za to teraz wiem , że ze tej strony nie bedzie problemów. 

 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze do strojenia leje sie to na czym sie na codzień jeździ, co z tego ze zrobie na hamowni miksturę 104 oktany lub więcej jak tego nigdzie nie zatankujesz 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i to raczej nie od paliwa. Dzisiaj zalałem 98 to pusciutkiego baku i znowu błąd wywaliło... Jakieś pomysły?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

do sprawdzenia świece ,cewki zamień miejscami 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cewki i świece są w miarę Świeże. Zmienione zaraz po zakupie auta czyli nawet pół roku nie mają, ale sprawdzę

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zamień je miejscami zobaczymy co się wydarzy 

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaka powinna być wartość doładowania? I czy możliwe że to błąd spowodowany nieszczelną turbiną?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie, co to za program z którego korzystasz do zdiagnozowania usterki?

 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólnie to co wyżej to na jakimś programie znajomego mechanika. U mnie przez bt w torque nie pokazuje wgle kodów żadnych a z kolei przez carly for BMW  pokazało błąd 002885 ale nie ogarniam tego programu za bardzo ;p 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę pojeździłem na 98 i faktycznie jak by problem ze spalaniem stukowym zmalał. Pytanie teraz jakie powinno być ciśnienie doładowania turbo? Bo za zwyczaj dmucha 0.5 bara co wydaje mi się dość małą wartością, na wolnych pokazuje za zwyczaj -0.5/6. Na początku fajnie się zbiera a przy wyższych obrotach jakby mu oddechu brakowało. Raz na jakiś czas ( niestety dosyć rzadko :/ ) zaczyna się zbierać dużo lepiej. Po podłączeniu telefonu przez bt pokazuje na wolnych -0.8 a na obrotach nawet do 0.9 

O co chodzi? W czym może być problem? :|

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz